تولید محتوا

چرا باید برای سایت های فروشگاهی وبلاگ بنویسیم؟

من یه سوال می‌پرسم! دیجی کالا چجوری دیجی کالا شد؟ خب خودم جوابش رو هم میدم. دیجی کالا برای هر محصولی که می‌ذاشت، در مورد اون محصول کلی متن می‌نوشت و اون محصول رو به شما می‌شناسوند. بعد چیشد؟ بعد هیچی دیگه ما هم می‌دیدیم که چقدر این سایته خوبه، چقدر درمورد این محصولی که ما دنبالشیم اطلاعات داده به ما، و بهش اعتماد می‌کردیم. بعد می‌رفتیم دورهامون رو می‌زدیم و می‌دیدیم که این سایته که انقدر اطلاعات خوب به ما داده، پس چرا از خودش این محصول رو نخریم؟ گرفتی چیشد؟ درسته: ” تولید محتوا با رعایت اصول و نکات جذاب و کاربردی برای وب سایت و کاربر”. بیا تا بهتر برات بگم…

ایجاد ارتباط با مخاطب و جلب اعتماد یکی از موارد اهمیت تولید محتوا برای سایت شماست.


فرض کن میخوای گوشیتو عوض کنی و مدل به روزتری بگیری. وقتی که میخوای یه گوشی بخری چند تا مغازه رو دور می‌زنی و اطلاعات می‌گیری، اما بعد پیش خودت میگی بزار برم از اون فروشنده که کلی بهم مشاوره داد و در مورد این محصول اطلاعات بیشتر و مفیدتری داشت بخرم. حالا شاید بگی دیجی کالا فقط با محتوا اینجوری شد؟ باید بگم که مهم ترین کاری که کرد این بود، ولی خیلی کارای دیگه هم انجام داد.
پس اولین دلیل برای داشتن وبلاگ، بحث اعتماد سازیه. “

تولید محتوا برای سایت موجب جلب اعتماد و ایجاد ارتباط بهتر با مخاطب می‌شود.

تاثیر وبلاگ و تولید محتوای اصولی بر روی سئو سایت

وبلاگ نویسی تاثیر شگفت انگیزی روی سئو سایت میذاره. می‌پرسی چرا؟

چون در مرحله اول باعث افزایش ورودی و ترافیک سایت شما میشه؛ از طرفی هم باعث میشه خواننده زمان بیشتری رو در سایت شما بگذرونه، این مورد هم برای گوگل از اهمیت بالایی برخورداره. همینطور با استفاده از لینک سازی چه لینک داخلی و چه لینک خارجی، سئو سایت شما بهبود پیدا میکنه. یعنی دقیقا شما با یک تیر دو نشون زدید؛ هم گوگل رو راضی کردید هم کاربر. خب خداروشکر همه راضی شدن. به این میگن یک سئوی ارگانیک فوق العاده.

آمارهای دیدنی سئو در تایید اهمیت وبلاگ و تولید محتوا برای یک وب سایت موفق

این آمار مخصوصا برای اون دسته افرادی که سئو و بالا رفتن رتبه سایتشون براشون اهمیت زیادی داره، هم جالبه هم پر اهمیت. بریم باهم بخونیم تا ببینیم دنیا دست کیه!

  • سایت‌هایی که دارای وبلاگ هستن، 55 درصد بیشتر از سایت های بدون وبلاگ بازدید کننده دارن.
  • سایت‌هایی که به طور فعال وبلاگ می‌نویسن، تقریباً 7 برابر بیشتر از وب سایت های دیگه بازدید کننده دارن.
  • 95 درصد از مشاغل دارای وبلاگ رتبه سئوی بالاتری نسبت به مشاغل بدون وبلاگ دارن.
  • 53 درصد از مشاغل، ایجاد محتوا رو به عنوان موثرترین تکنیک SEO معرفی می‌کنن.
  • 94 درصد از وبلاگ نویس‌ها، گزارش دادن که در طول 12 ماه بررسی، مزایای قابل اندازه گیری SEO رو از طریق وبلاگ نویسی مشاهده کردن.
  • 59 درصد از متخصصان سئو، وبلاگ نویسی رو به عنوان یکی از برترین فعالیت‌های بازاریابی برای گرفتن ورودی خود ارزیابی می کنن.
  • 90 درصد از متخصصان سئو، وبلاگ نویسی رو مهم، بسیار مهم یا تاکتیک اصلی SEO عنوان کردن.
  • علاوه بر این آمار باید بدونین که وبلاگ نویسی به طور مداوم، ترافیک سایت رو افزایش میده. مثلا وقتی پست‌های وبلاگ سایتتون از 50 تا عبور میکنه، ترافیک شما 53 درصد افزایش پیدا میکنه. عبور از 100 پست، منجر به جهش 300 درصدی میشه و عبور از 200 پست باعث افزایش 450 درصدی ترافیک میشه. زیبا نیست؟
تاثیر تولید محتوا بر سئو و بهینه سازی وب سایت

محتوا و آمار بازاریابی اجتماعی: روی فروش و کسب و کارت چقدر حساسی؟

  • 45 درصد از بازاریاب‌ها میگن وبلاگ نویسی مهمترین بخش استراتژی محتوای اوناست.
  • 25 درصد از مشاغل، وبلاگ سایتشون رو برای کسب و کارشون “حیاتی” ارزیابی کردن.
  • تولید محتوا با رعایت یکسری اصول و البته محتوای کار راه انداز و جالب در وبلاگ سایت، یکی از 3 دلیلی هست که مردم برندهارو در شبکه های اجتماعی دنبال می‌کنن.
  • وبلاگ‌ها سومین منبع دیجیتالی تاثیرگذار (31 درصد)، در تصمیم گیری برای خرید هستن. البته بعد از سایت‌های خرده فروشی (56 درصد) و سایت های مارک تجاری (34درصد).
  • 70 درصد از مصرف کنندگان ترجیح میدن یک شرکت رو از طریق مقاله (وبلاگ) بشناسن تا تبلیغات.

حالا بیاین باهم یه سری به آمارهای جذب مشتری هم بزنیم.

  • سایت‌هایی که بین 1 تا 2 بار در ماه یک مقاله در وبلاگ سایتشون منتشر می‌کنن، 67 درصد بیشتر از سایت‌هایی که بخش وبلاگ سایتشون فعال نیست، فرصت فروش دارن.
  • 60 درصد از مشاغلی که وبلاگ می‌نویسن مشتریان بیشتری نسبت به مشاغلی که این کار رو انجام نمیدن، جذب می‌کنن.
  • 92 درصد از وبلاگ‌های تجاری که چندین بار در روز به روز میشن، حداقل یک مشتری رو از طریق وبلاگ سایتشون به دست آوردن.

اهمیت تولید محتوا برای برندسازی: میدونی چطور میتونی به یه برند مطرح تبدیل بشی؟

شما وقتی تو حوزه کاریتون دائم در حال ایجاد مقالات خوب و کاربردی باشید، کاربران شمارو کم کم به عنوان یک مرجع معتبر تو این حوزه می‌شناسن. پس اینجوری شما برندسازی هم می‌کنید.
همه این موضوعات در نهایت به این ختم میشه که شما با استفاده از وبلاگ و تولید محتوای کاربردی و البته سئو شده برای محصولاتتون مشتری هدف جذب می‌کنید. در نتیجه فروشتون هم بیشتر خواهد شد.

اهمیت تولید محتوا برای برندسازی

خب حالا با وجود این اطلاعات و آمار و ارقامی که دیدی، این گوی و این میدان. اگه صاحب سایتی هستی، بهتره زودتر برای پیشرفت و موفقیتش، بخش وبلاگ سایتت رو فعال کنی تا با مخاطب‌های خودت ارتباط بهتری برقرار کنی.

مرجع آمار ها:

https://webservices.marketpath.com/digital-marketing-insights/why-blog-statistics-show-the-benefits

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سه × سه =

فهرست