طراحی سایت

چرا به وبسایت نیاز داریم ؟

خیلی از ما ها به فکر این می افتم که یک کسب و کار راه اندازی کنیم بر پایه وب سایت، اما چرا ؟ فقط برای اینکه بقیه هم بهش فکر میکنن ؟ و چون موفقیت سایت های بزرگ مثل دیجی کالا و اپارات رو دیده ایم ؟ نه ! این کافی نیست باید جواب قانع کننده ای برای راه اندازی وب سایت خود داشته باشیم. باید دقیق‌تر فواید داشتن یک وب سایت را بررسی کنیم و ببینیم آیا برای کسب و کار ما هم مفید خواهد بود یا نه ؟ قبل از هر چیز، ما باید مزایای داشتن یک وب سایت را به دقت بسنجیم، هدف نهایی خود را از ساختن وب سایت ببینیم. با بررسی تمام این موارد، تصمیم‌گیری در مورد ساختن وب سایت راحت‌تر خواهد شد و ما مسیر خود را بهتر می‌شناسیم.

به خوبی معرفی شوید و اعتبار کسب کنید

داشتن یک سایت به شما این فرصت را می‌دهد تا خودتان را به طور کامل معرفی کنید و درباره خدمات و مزایای کارتان به مخاطبان بگویید. اغراق نیست اگر بگوییم که داشتن یک وب سایت، باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما خواهد شد و به کمک آن، مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد.

وب سایت یک راه ارزان برای دیده شدن است

راه اندازی یک مغازه برای شما بسیار هزینه‌بر خواهد بود. مساله فقط اجاره یک مکان با هزینه‌های میلیونی ماهیانه نیست، بلکه باید به دکور مغازه و تجهیزات فکر کنید. بعد از آن هم مساله تبلیغات پیش می‌آید. تبلیغاتی که برای شما بسیار پر هزینه خواهد بود.

اما در مورد وب‌سایت این موضوع صادق نیست. چرا که شما می‌توانید با هزینه‌ای به مراتب کمتر، سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را به طور کامل راه بیندازید. برای جذب مخاطب هم لزومی ندارد که حتماً به سراغ تبلیغات پر خرج بروید. کافی است مطالب مفیدی در سایت خود قرار دهید تا بتوانید کاربرانی را از طریق گوگل به سایت خود جذب کنید. به علاوه، می‌توانید در سایت های مختلف اینترنتی، خودتان را رایگان معرفی نمایید.

البته، این بدان معنی نیست که لزوماً یک سایت کم خرج دارد. فقط بحث بر سر این است که هزینه‌های نگهداری یک سایت به مراتبط کمتر از یک مغازه است. اما نقش هر دو را بسیار بهتر بازی می‌کند و در واقع، کم کم جای آنها را می‌گیرد.

به صورت 24 ساعته در دسترس باشید

یکی از مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین مسائل یک کسب و کار، پشتیبانی است. قطعاً می دانید که در دنیای پر رقابت امروز، اگر به مشتریان خود پشتیبانی مناسب ارائه ندهید، به سرعت از دایره رقابت حذف خواهید شد.

ایمیل اختصاصی خود را خواهید داشت

زمانی که شما برای خودتان یک سایت با دامنه‌ای مثل fanniweb.com داشته باشد، بعد می‌توانید آدرس‌ ایمیلی مثل info@fanniweb.com هم برای خود ثبت کنید. به جای info میتونید هر عبارت دیگه ای قرار بدید داشتن چنین ایمیلی برای اعضای تیم شما، می‌تواند به معنای اعتبار بیشتر باشد.. پس بهتر است این فرصت را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

امکان ارزیابی دقیق مخاطبان وجود دار

یک مزیت بسیار بزرگ داشتن یک وب سایت، امکان تحلیل و ارزیابی دقیق است.

در اینترنت، امکان اندازه‌گیری همه‌چیز به صورت دقیق هست. مثلاً در همین سیستم مدیریت محتوای وردپرس، شما با نصب یک پلاگین به راحتی می‌فهمید که بازدیدکننده‌های شما از کجا هستند، کدام صفحات شما را بیشتر دیده‌اند، با چه دستگاهی بیشتر به سراغ شما آمده‌اند و ….

البته موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که از یک ابزار حرفه‌ای برای تحلیل سایت (مثلاً گوگل آنالیتیکس که کاملاً هم رایگان است) استفاده کنید. به این ترتیب شما دقیقاً می‌فهمید که کاربران از چه طریق وارد سایت شما می‌شوند، چقدر در آن باقی می‌مانند، چه مسیری را در سایت شما طی می‌کنند و چگونه خرید خود را (برای فروشگاه‌های اینترنتی) انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیست + 15 =

فهرست